onsdag den 30. april 2014

Første indtryk af anime serierne fra foråret 2014



Så er det denne tid på sæsonen igen hvor jeg har set de nye anime og kan danne mig et lille indtryk. . Jeg vil kun skrive om de serier jeg stadig ser på nuværende tidspunkt da det ellers bliver alt for meget arbejde da der jo kommer flere serier end nogensinde før. Det er desværre begrænset hvor meget jeg kan nå at skrive om hver enkelt serier her, da jeg har omkring et dusin titler, og det er heller ikke alle titler jeg har så meget at sige om egentlig

Hvis der skulle være nogle læsere der selv skriver om sæsonens serier så skriv endelig i kommentarfeltet med et link til jeres side. Du er naturligvis velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål eller kommentarer til sæsonens anime.


Hvis i vil læse synopsis og se trailers så har jeg jo lavet en sæsonguide allerede, for jeg beskriver ikke hvad serierne handler om i dette indlæg.
Første del. Anden del. Tredje del. Fjerde del. Femte del.

One Week Friends

Når jeg bruger ordet nuttet om anime nu om dage vil folk tro at jeg taler om en moe anime med piger sidder i en klub og drikker te, men det er ikke den slags nuttet, det her er en helt anden type anime. Det er en sød romantisk dramakomedie om en dreng der bliver ven med en pige uden korttidshukommelse. Det er naturligvis ikke problemfrit at forsøge at blive ven med en pige der ikke kan huske folk, og derfor har lukket sig inde i sig selv og er ensom. Der er ingen action eller indviklede historier her, bare en dreng der forsøger at blive ven med en pige.

The Kawai Complex Guide to Manors and Hostel Behavior

En romantisk komedie fyldt med mærkelige skæve typer på et pensionat. Jeg kan personligt godt lide serien og dens figurer men jeg egentlig ikke den her anime er for ret mange, for det er en anime der egentlig ikke gør sig let at holde af.

Ping Pong The Animation

Når man har samlet den manga-ka der stod bag Tekkonkinkreet og den instruktør der lavede The Tatami Galaxy så kan man godt tillade sig af forvente noget anderledes, og ganske rigtigt er denne lille bordtennis anime nok det meste unikke anime man kommer til at se i år. Det er nok ikke en anime for den typiske animefan dog. Skal jeg på nuværende tidspunkt tale om den anime jeg er mest glad for at se denne sæson bliver det Ping Pong.

Riddle Story of Devil

En yuri-anime om en klasse af piger fyldt med snigmordere der skal dræbe samme mål. Den er baseret på en manga af samme manga-ka som laver Loveless, og det er er nogle af de samme ting der holder begge serier oppe, tragiske hovedpersoner, brutale kampe og bittersød kærlighed, men de fleste fans af den ene serie kommer nok aldrig til at se den anden fordi grunden til at de er fans er for at se nogle af det modsatte køn kysse og det er lidt en skam.

Black Bullet

En halvgod dystopisk scifi om unge mennesker der bekæmper monstre. Jeg kan godt lide idéen med at det eneste der holder resterne af menneskeheden beskyttet er forbandede børn som bliver anset som en paria i samfundet. Jeg falder altid for social kritik!

Captain Earth 

Det er en mecha, og den er på mange måder som andre mecha serier produceret af Bones, som Star Driver og Eureka Seven. Jep kort skrevet, men mecha er enten noget man allerede kender eller holder sig fra. Problemet med mecha er at med mindre det er noget lort er det ret svært at danne sig et indtryk fra start.

Chaika - The Coffin Princess

Steampunk fantasy ting, giver mig lidt minder om Sunday without God. Håndværket er i orden, men ved ikke endnu om serien egentlig er god eller ej

If Her Flag Breaks

Det her er sæsonens tåbelige haremkomedie man ser med hjernen slukket og glemmer med det samme igen. Den har intet unikt over sig, men perfekt til når man bare vil se en dum serie, og det vil man jo en gang i mellem.


Mekaku City Actors

Det her er godt nok en underlig serie om unge med overnaturlige kræfter, som kun Shaft kan lave den. Jeg har faktisk ingen ide om den er god eller dårlige endnu. Men nu har jeg da svaret på hvad Hatsune Miku laver i sin fritid ;)

Nanana's Buried Treasure

Det her er nok sæsonens søde romantiske komedie til otaku, tilsat en gang Indiana Jones. Et sød spøgelse der spiser budding og spiller MMO hele natten og en dreng der skal finde hendes skjulte skat. Ja det er en light novel! Jeg kan faktisk godt lide den her serie.

The World is Still Beautiful

Da der kommer så få shoujo anime er det er altid spændende at se når der kommer en ny af dem, for det er altid godt at se noget andet en gang imellem. Denne romantiske fantasy serie skuffer bestemt ikke, for den indeholder mange gode genre elementer for shoujo fans.

M3 the dark metal

Endnu en ok mecha som jeg ikke kan sige meget om indtil videre. Men skulle jeg vælge ville jeg nok se M3 før jeg så Captain Earth.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar