lørdag den 22. marts 2014

Sæsonguide forårets anime-serier 2014 del 1 af 5

Som overskriften siger en guide til de anime der kommer her til april. Jeg har tidligere forsøgt mig med at skrive om den kommende sæsons anime her på bloggen uden det fungerede så nu prøver jeg en ny måde. Denne sæson kommer der hele 49 serier. Så jeg deler guiden op i 5 og lader den komme over flere dage. Det her er jo så naturligvis første del af guiden over forårets anime.

Abarenbou Kishi!! Matsutarō

Produceret af Toei Animation
En anime-serie om sumo-brydning, hvilket der faktisk ikke er meget af. Ja jeg ved godt at sumo er noget af det mest japanske set med danske øjne, men for den almindelige japaner er det nok lige så arkæisk som folkedans ville være det for en dansker. Den er baseret på en manga ved navn Notari Matsutarō der blev lavet mellem 1973 og 1998 af manga-ka Tetsuya Chiba, som nok er mest kendt for at tegne (men ikke lave historien til) Ashita no Joe. Historien er blevet animeret en gang før, i starten af 1990'erne udkom den som en OVA i 10 episoder. Jeg kan se den skal erstatte Saint Seiya Omega så jeg forventer at det bliver en lang serie for alle målgrupper hvilket nok gør at jeg springer over.

Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky

Produceret af Studio Gokumi
Atelier serien er rollespil primært til Playstation, der skulle handle om at finde ingredienser til at lave alkymi med. Studio Gokumi er forholdsvis nyt studie bestående af tidligere Gonzo folk, og er nok mest kendt for de nye Saki serier og Kin-iro Mosaic, generelt er alle deres anime med nuttede piger, måske med lidt perverse tendenser, og jeg forventer egentlig meget det samme her. Instruktøren, Yoshiaki Iwasaki, er nok mest kendt for Love Hina og Sky Girls. Ikke en anime jeg forventer noget som helst af.

Baby Steps

Produceret af Pierrot.
Shounen manga med tennis! Der er jo nok ikke så meget mere at sige her :D Den skal vises på det statslige NHK i 25 episoder (så jeg gætter på at den tager Log Horizons plads på sendefladen det næste halve år, indtil vi endnu en gang kommer på besøg i databasen). Instruktøren har tidligere instrueret noget Naruto for Pierrot, og ting som nyere Giant Robo og Mazinkaiser.

Black Bullet

Produceret af Kinema Citrus
Light novel der foregår i et post apokalyptisk Tokyo med nogle teenagere der kæmper imod monstre for at menneskeheden kan overleve. Instruktøren er Masayuki Kojima der blandt andet stod bag anime-versionerne af de 2 Naoki Urasawa manga, Master Keaton og Monster. Kinema Citrus er blandt de nyere studier, skabt af tidligere Bones folk, de er nok mest kendt for Yuyushiki, men har også lavet Tokyo Magnitude 8.0.


Blade And Soul 

Produceret af Gonzo
En koreansk kampsport MMORPG, hvor alle hovedrollerne åbenbart er storbarmede nedringede unge kvinder.

Bokura wa Minna Kawai-Sō

Produceret af Brain's Base
En seinen manga komedie om en gymnasiedreng der flytter på kollegium og ender på værelse med en pervers lolicon, og opdager at pigen han er vild med også bor samme sted. Mangaen er lavet af Love Lab skaberen Ruri Miyahara, og animeen er lavet af de samme folk som stod bag Blood Lad. 

Brynhildr in the Darkness

Produceret af Arms Corporation
Samme manga-ka og studie som Elfen Lied. Jeg vælger at tolke det som at vi får samme kombination af nuttedhed, gore, nøgne piger og mind rape.
Den handler om gymnasiedrengen Ryouta der arbejder hårdt for at han en dag kan få et arbejde for NASA, fordi han engang lovede en nu afdød barndomsveninde at bevise eksistensen af rumvæsner. Nutiden møder han en mystisk pige der minder om veninden.

Captain Earth

Produceret af Bones
Teamet bag mecha-serien Star Driver er samlet igen til en ny gang robot action. Jeg ved ikke om den i selv virker så spændende, men den er lavet af folk der har haft vigtige roller i Neon Genesis Evangelion, Revolutionary Girl Utena, Fullmetal Alchemist, FLCL, Sailor Moon etc. Det alene gør at den får et kig.

Cardfight!! Vanguard: Legion Mate-hen

Produceret af TMS Entertainment
Fjerde sæson af Cardfight!! Vanguard. Mange animefans beklager sig altid over at en stor del af serierne handler om nuttede skolepiger uden ret meget plot. Men i virkeligheden er der færre af den slags serier end man skulle tro. Hvad der til gengæld er meget af i disse år er merchandise-serier med det ene formål at sælge kortspil, og det her er så den første af dem alfabetisk denne sæson. Jeg er overbevist om at selve kortspillet fra Bushiroad er meget underholdende, men animeen kan man rolig springe over.

Chō-Bakuretsu I-Jigen Menko Battle Gigant Shooter Tsukasa

Produceret af Fan Works & Forest Hunting One
Jeg har ikke så meget info her, en falden på hale komedie på NHK, baseret på et kortspil af Bushiroad. Jeg har ingen planer om at se den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar