onsdag den 26. marts 2014

Sæsonguide forårets anime-serier 2014 del 5 af 5

Femte og sidste del af guiden over forårets anime.
Det blev faktisk til 52 nye serier og ikke 49 som jeg først troede, den ene nåede jeg at opdage inden jeg nåede til bogstavet men Magica Wars opdagede jeg først senere og Hanamonogatari blev først programsat for et par dage siden.

No Game No Life 

Produceret af Madhouse
En fantasy light novel om et par hikikomori gamer søskende der bliver transporteret til en anden verden som frelsere! Jeg gætter på incest og platheder en masse

Ping Pong The Animation

Produceret af Tatsunoko Production
noitaminA's svar på en sportsanime, baseret på en seinen manga fra 1990'erne om bordtennis af samme manga-ka som lavede Tekkonkinkreet, den er instrueret af samme instruktør som stod bag The Tatami Galaxy og Kick-Heart. De folk gør det til en meget spændende titel, og er man lidt nervøs for endeløse sportsanime så bare rolig, den er kun på 11 episoder.

Pretty Rhythm: All-Star Selection

Produceret Tatsunoko Productions
Oprindeligt et arkadespil til små piger, med sang, dans, mode og skøjter. Altså en ligegyldig merchandise titel.

Puchimas! Petit Idolmaster

Produceret af Gathering
Idolmaster er en spilserie hvor man skal være manager for en række teenageidols (læs tage billeder af meget unge piger i lidt tøj). Den er tidligere kommet i forskellige typer anime. Denne gang er det så en flash anime på få minutter, som man kan trygt kan springe over med mindre man er meget stor Idolmaster fan i forvejen.

Riddle Story of Devil

Produceret af Diomedea
Skaberen af mangaen har tidligere lavet boys love serien Loveless med sine mange kampe, denne gang har hun så lavet en manga med piger i stedet, en yuri. Den foregår i en klasse på en kostskole for piger, hvor 12 af pigerne er snigmordere der skal konkurrere om dræbe klassekammeraten Haru, der kommer så en ny pige i klassen der er også er snigmorder.
Jeg kan ikke helt sige om det her virker så en god eller dårlig serie, altså den har noget over sig, selv om plottet virker ret dumt, og instruktøren er mest kendt for fan service serier. Men selv om det skulle gå skidt så er altid noget at der kommer yuri serier hvor de laver andet end at sidde nuttet og drikke te.

Selector Infected WIXOSS

Produceret af J.C.Staff
Som man næsten kan regne ud ved at læse alle titlerne jeg har gennemgået er kortspils anime ret populære i Japan, men de fans bliver jo også voksne, og WIXOSS virker til at være beregnet til de folk. Det virker til at være dygtige folk der står bag, instruktøren har blandt andet tidligere instrueret Steins;Gate, så den kan ikke bare afskrives. Men jeg har ikke mere info om selve serien end traileren.

Soredemo Sekai wa Utsukushii

Produceret af Pierrot
Romantisk fantasy manga om en prinsesse der bliver giftet bort til den konge der et par år tidligere har underlagt sig hele verden, og det viser sig at være en dreng en del yngre end hende selv.

Soul Eater Not!

Produceret af Bones
Soul Eater var en populær adventure shounen manga på 25 bind og en anime på 51 episoder. Nu er det tid til en spinoff. Synopsis virker lidt indforstået og da jeg ikke har set den første serie vil jeg ikke forsøge at tolke hvad der menes.

The Irregular at Magic High School

Produceret af Madhouse
Åbenbart har der været meget hype om denne light novel, jeg synes dog mest det ligner en dårlig harem serie på en skole der kombinere magi og teknologi. Den mandlige hovedrolle er åbenbart den dårligste elev på skolen, og hans søster den bedste (skal vi gætte på nogle incest jokes også?).

Yu-Gi-Oh! Arc-V

Produceret af Studio Gallop
Jep de laver stadig anime over Yo-Gi-Oh, naturligvis er det for at sælge kort.

Magica Wars

Produceret af Gainax
Jeg er ikke helt sikker på hvad det her er, noget reklame for mobilspil eller noget, men åbenbart er der 47 magiske piger, en for hver præfektur i Japan. Den lyder ret ligegyldigt egentlig.

Hanamonogatari

Produceret af Shaft
Monogatari er en af de bedst sælgende anime serier nogensinde. Jeg regner med at alle mine faste læsere kender serien, så det eneste jeg vil sige her er den er kun er på 5 episoder og begynder 31. maj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar