onsdag den 18. februar 2015

Yuri Kuma Arashi, episode 7 The Girl That I Forgot

Så er vi nået over halvvejs og jeg har fået stor respekt for de bloggere, der hver uge kan skrive om nye episoder fra 4-5 forskellige serier. Jeg kan knap nok finde på noget at skrive om med denne her! Så jeg håber at min vintertræthed er overstået når serien slutter, så jeg kan tage mig sammen til at se og skrive om forskellige nye og klassiske anime igen.

Referat

Kaoru lærer karma at kende, da det viser sig at hendes ukendte partner er en bjørn, som dræber hende. Imens hos Kureha er Ginko og Lulu blevet faste beboere. Kureha kommer langsomt i tanke om hendes barndomsveninde, og til sidste indser hun at det er Ginko. Flashback-scenerne handler om den forældreløse bjørneunge Ginko, der bliver hellig kriger i kamp mod menneskene, men som selv bliver ekskluderet da hun ikke var nyttig længere.

Mine Tanker

Lige nu er skyderierne i København den altoverskyggende begivenhed i Danmark og naturligvis vil det påvirke hvordan jeg lige nu tolker ting, for det er jo en meget trist begivenhed. Vi ser bjørnene bruge de svage og uvelkomne som soldater i en hellig krig mod menneskene. Men selv om de gør deres pligt, får de ikke den kærlighed de har ønsket, men opdager at det også er løgn, at de bare bliver smidt væk når de ikke er nyttige for deres ledere længere.

Hun fik faktisk skrevet historien færdig i sin tid, hvad slutningen indeholder ved vi af gode grunde ikke.

Bare rolig, du bliver ikke ekskluderet! Men du er blevet manipuleret kraftigt og har udtjent din nyttighed!

Kuma shock!

Der er skuffer, gad vide hvor scenen foregår?

Ja de er officielt flyttet ind. Jeg gætter på at det kun er Lulu der er klog nok til at købe sådan nogle kopper.

Ginko sætter alligevel lidt i gang hos Kureha

Jeg siger ikke at lærerinden er manipulerende, men det virker bare sådan!

Det er jo nok skuffen med moderens billede, og sikkert også slutningen på bogen.


Den der isknuser er SEXY! Shabadadu!

Jeg siger ikke at det ikke var klogt af Lulu, men hun havde nok ikke behøvet hælde sirupsblandingerne på.

Gin er sølv, så sølvbarn/pige, eller noget i den retning.

En anerkendelse de så aldrig får i virkeligheden. I episode 3, blev korstog nævnt i en time på skolen, og nu har vi et vaskeægte et af slagsen!

Med det katolske billedsprog, så er Funimation nok lidt kede af at de ikke brugte navnet Kumaria, men de kunne jo ikke vide inden at der var en jomfru Maria baggrund til navnet, og japanske anime-producenter er ikke de bedste til at kommunikere altid.

Nu ved jeg så ikke hvad de siger på japansk, men læg mærke til ordvalget "udelukket"

Hvad der skaber fanatisme!

Ingen anerkendelse i sidste ende. De roser dig ikke for dine gerninger, da de selv har travlt med at opnå anerkendelse!

Fred og kærlighed er løsningen, ikke krig og had!

Jeg begynder at tro de har en fælles historie, men jeg kan ikke lige sætte min finger på hvordan!

Og de levede lykkeligt til deres dages ende!

Eller et par min i hvert fald!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar