søndag den 26. januar 2014

Sword Art Online: Extra Edition

The Waifu Show: Bikini Episode Edition


Den sidste anime der blev vist i 2013 og en af de første jeg skriver om i 2014.
Sword Art Online blev den 3. bedst sælgende anime-serie i 2012 (og 13. bedst sælgende i dette årtusinde), og der er stadig historie at tage af, så naturligvis vil der komme mere af den. Indtil videre dog kun en nytårs-special, men på hele "2 timer"(1.40 uden reklamer), sæson 2 kommer så i løbet af året.

Vi er i tiden efter den første sæson. Kirito har en quest under vandet og Yui vil gerne se en hval, Suguha kan ikke svømme i den virkelige verden og er derfor også bange for vand i spillet så pigerne tager hende med til en pool for at lære hende at svømme inden undervandsquesten.

Suguha har masser af PLOT!
Først en undskyldning for det var meningen at jeg skulle skrive om en klassiker i denne uge, men jeg har simpelthen ikke haft tid til at se længere ting lige nu, også grunden til at jeg endnu ikke har skrevet første indtryk af denne sæsons serier endnu, jeg har simpelthen ikke set dem. Så Sword Art Online er af en nødløsning i sidste øjeblik, jeg havde egentlig i første omgang opgivet at skrive om den, da der egentlig ikke er så meget at skrive om igen.

Silica har ingen PLOT, men det er der jo også folk der kan lide.
Først og fremmest hvis du regner med en dybere mening i denne nytårs-special, tja så bliver skuffet, for serien har ikke meget plot, men den har naturligvis masser af PLOT!
Man kan spørge sig selv om hvor vigtigt det er at se alt med Sword Art Online. For her er der ikke så meget andet andet end fanservice med unge piger. Onde tunger vil naturligvis påstå at det egentlig ikke adskiller sig fra resten af serien.

Asuna kører sit rød/hvide tema helt igennem.
Inde i spillet er der også PLOT!
Første del af afsnittet er mest et tilbageblik om tiden i Sword Art Online hvor Kirito fortæller en person fra regeringen om sin tid i spillet, mens haremmet lærer Suguha at svømme i skolens pool, selv om hun ikke er elev på skolen (for den er jo kun beregnet til de folk der var inde i spillet i de 2 år). Pigerne taler naturligvis om deres første møde med Kirito, for han er jo det eneste der er at snakke om for dem. Så har man også en præsentation for nye seere og slipper for at lave nyt animation på samme tid. For mit vedkommende minder det mig bare om Asunas rejse fra badass action girl til hjælpeløs waifu og det ødelægger min glæde betydeligt.

Efter ca 50 min tænker man YES nu kan vi komme i gang med selve historien, men nej, der er jo også et tilbageblik til tiden i Alfheim Online, som nok mest glæder folk der er til småsøstre eller voldtægt.
Qest! Jaja der er faktisk lidt plot.
Vi skal faktisk til de sidste 20 min før der rigtigt kommer noget nyt, hvor de er på en strand i Alfheim Online, naturligvis i badetøj inden de tager på quest på havets bund, og det er ikke en vildt spændende quest heller.

Det siger noget om den her tv special at den blev vist lige op til midnat nytårsaften, og jeg gætter på at der nok ikke var mange familier og festende der sad og så den. Så målgruppen var ensomme nørder med drømme om pigerne fra serien. Ret trist egentlig.

Yui har ingen PLOT, men hun har set en hval!
Faktisk var jeg en meget stor fan af Sword Art Online i starten, virkelig en fed serie, men serien blev dårligere jo længere man nåede frem, men jeg beholdt min optimisme og roste den stadig. Men jo længere væk man kommer fra serien jo lettere kan man se dens negative sider, og så kommer den special og minder en om alt de dårlige ting fra serien så man har mindre lyst til at se sæson 2. Det har har heller ikke gjort det lettere at en titel som Log Horizon kommer og viser hvordan en serie om folk fanget i et mmorpg skal gøres på den rigtige måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar