onsdag den 23. oktober 2013

Første Indtryk af anime serierne fra efteråret 2013.

Et par ord om de anime serier jeg ser her i efteråret.

Der er virkeligt mange serier denne sæson og jeg har set første afsnit af over 30 af dem så jeg skriver kun om de serier jeg har tænkt mig at fortsætte med, selv om jeg nok dropper en 3-5 serier senere.

Samurai Flamenco
Det her sådan en bromance serie der måske er til fujoshi, men da den egentlig er ok så jeg ser også med.
Vi følger en betjent i nærpolitiet, og en model med superheltedrømme lige som i hans barndoms tokusatsu og anime serier, men der ikke er nogle rigtige superskurke og han er nybegynder tager han sig af mindre ting som at folk ikke kaster affald på gaden og ikke går over for rødt, naturligvis klager folk til politiet da ikke ser ham som en helt fra anime men mere en freak. Det er ikke Tiger & Bunny, men den har alligevel noget sig. Jeg håber dog at snart kommer nogle rigtige skurke han kan bekæmpe, for ellers bliver det 22 lange afsnit.



Golden Time
Romantisk komedie af forfatteren til Toradora.
Indtil videre er denne series største nyskabelse nok at foregå på et jura fakultet i stedet for et gymnasie. For ellers ligner det lidt en normal romcom serie. Vi kender jo målet allerede, at han ender op med hende yandere-typen der følger efter en anden mand. Men derfor kan vejen dertil jo godt være underholdende og mærkelig. Jeg kan faktisk ikke blive helt klog på den her serie. Den når langtfra Toradora's højder i hvert fald, men om den er god kan jeg faktisk ikke bedømme endnu, da jeg ikke helt ved hvad den vil. Men noget må den vel ville siden den er på hel 24 afsnit.

Infinite Stratos sæson 2
Stadig generisk harem og piger i battle suits. Ikke en videre god serie, men den morer mig. Charlotte er best girl! Der er lidt Charlotte/Laura shipping også, hvilket nok ikke generer fans af serien.

Coppelion
Denne anime blev annonceret i 2010, men efter det store jordskælv i 2011 valgte man at vente med denne anime da den omhandler en radioaktiv katastrofe. 3 Piger med specielle kræfter der går rundt i en mennesketom Tokyo hvor normalle mennesker ikke kan gå på grund af meget høj radioaktivitet. Den er i hvert fald anderledes i forhold til det meste anime nu om dage men historien virker ikke rigtigt til at have vist hvad den indeholder endnu. Indtil nu har den mest kørt på forventningen om spænding uden at levere så meget, men det ser ud til at ændre sig.



Strike the Blood
Først troede jeg det her ville være en tåbelig haremkomedie med en vampyr i hovedrollen.
Heldigvis tog jeg fejl, det er mere en slags overnaturlig moderne fantasy serie. Jeg var ret kølig overfor serien i starten, men den vinder ved nærmere eftersyn. Jeg er dog stadig langt fra overbevist og den mandlige hovedperson er bare træls.


Log Horizon
Hvad ville der ske hvis man lavede Sword Art Online til public service tv i dagtimerne i stedet for perverse otaku der råber op om deres waifu hele tiden?
Det er måske lidt doven at lade en historie foregå i en spilverden, for så er man ikke bundet til bestemte fysiske regler, men pyt så længe jeg morer mig og jeg morer faktisk mere end forventet her.
Jeg har set den her anime få meget kritik på nettet, hvilket jeg ikke mener er fair, den er måske klichefyldt og ikke den bedste anime, men den underholder.
Egentlig har man laver anime i rollespilsverdener i en del år efterhånden, Sword Art Online var ikke den første og Log Horizon er ikke den sidste. Log Horizon har mere fokus på venskab og verdenen ser det ud til.


Walkure Romanze
Meget meget meget generisk skole-harem med unge piger i ridderturneringer.
De der rustninger de piger har på er ikke helt så praktiske synes jeg, der er forhøjninger hvilket bare fører lansen tæt på hjertet eller solar plexus, hvilket jo ødelægger ideen med rustningen! Sådan en serie man bare stener sidst på aftenen når man burde sove.

Gingitsune
En ung pige i et shinto tempel der kan snakke med gudernes avatar på stedet, en kitsune eller ræveånd.
Den her vil komme til at blive sammenlignet med Natsume's Book of Friends og det er jo ikke så ringe endda. Det her bliver en af de serier der henvender sig til få, men de vil til gengæld elske den.

Beyond the Boundary
Dreng forsøger at redde pige fra at begå selvmord, pige stikker kæmpe sværdting gennem maven på dreng, der sker ikke noget med dreng da han er udødelig og der går Kyoani moeblob i den
Er det en nuttet moe horror? Kan nuttet moe være horror? Hvor Chuunibyou Demo Koi ga Shitai var mere komedie og hvor hun forestillede monstre er den her mere drama med ægte monstre der skal dræbes.
Tid til at lære et nyt ord folkens, meganekko, piger med briller. En fetich vores mandlige hovedrolle har. Hvorvidt kan man lide den her afhænger vel mest om man generelt kan lide Kyoto Animation.


Kill la Kill
Arven fra Gainax er tydeligt her da Studio Trigger tog de sidste talentfulde folk der ikke allerede var flygtet til Khara eller Ghibli. Serien er ikke ikke videre god, men den virker ret cool.
semipervers shounen action i bedste som mange folk elsker det.
Se den ikke for plottets skyld, for selv om den lader som om der et plot er der ikke, men pyt med det så længe vi ser kampe! Nettet ser ud til at være fyldt med jubel tårer der kalder den serie for redningen af anime-industrien, hvilken den dog ikke lever op, så glem hypen, åben en kold øl og bare nyd billederne og kampene.

Yowamushi Pedal
Sports-shounen om cykling naturligvis.
En anime otaku der er god til at cykle fordi han plejer at cykle til Akihabara for at købe merchandise.
Jeg gætter på at han ender i gymnasiets cykelklub snart og da han er lille og spinkel er han jo en perfekt bjergrytter. En hyggelig serie om venskab.



Arpeggio of Blue Steel
Først skal man lige komme sig over den virkeligt grimme cellshading, og cgi skibe der er lidt start 2000 studio Gonzo retro på den kiksede måde. Bagefter skal man lige vænne sig til at store krigsskibe har menneskelige avatar der ligner søde piger.
Men ellers er den faktisk en rimelig serie om en udbåd og dens besætning i ensom kamp mod en overlegen ukendt fjende. 



Galilei Donna
Når en anime er instrueret af manden bag Kite og karakterdesignet er lavet af samme som i Sword Art Online så er man naturlig skeptisk.
Heldigvis gjorde serien hurtigt den skepsis til skamme.
Den viser den originalitet noitaminA blokken var kendt for tidligere. En spændende actionfyldt scifi serie om de 3 søstres kamp mod luftpirater og korrupte embedsfolk. Måske den mest spændende serie denne sæson hvis man spørger mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar