onsdag den 11. marts 2015

Yuri Kuma Arashi, episode 9 The Future of The Girls


Så er Yuri Kuma tilbage efter en uges pause, der naturligvis efterlod os med en stor cliffhanger. På sendetidspunktet hvor denne anime bliver vist, sendte kanalen i stedet stemmeskuespillerne snakke om deres favorit-tidspunkter fra serien, og instruktøren talte med komponisten. Eller det er i hvert fald hvad jeg har hørt, for jeg har ikke set det endnu.


Referat

Efter sidste episodes cliffhanger, hvor Kureha skyder Ginko oppe på taget, er det nu til sidste ark på historien om pigerne og kærligheden. Den hårdt sårede Ginko bliver plejet af Mitsuko Yurizono! Der er flashbacks til tidspunket hvor Ginko lod Mitsuko æde Sumika, fordi hun var jaloux på hende, fordi Ginko var jaloux over Sumikas venskab med Kureha.
Kureha er tilbage i klassen, som nu eksluderer bjørne i stedet for unge piger, og åbenbart er hun så med i fællesskabet nu, så yeah? Yurika narrer Kureha til at komme til blomsterbedet, for at æde hende, men ender med at blive skudt af de studerene på jagt efter bjørnene. Til sidst finder Kureha sin mors bog om hende og Ginko.

Mine Tanker

Forholdet mellem Yurika og Kurehas mor er naturligvis en spejling af Ginko og Kureha. Både Yurika og Ginko elsker en pige over alt på Jorden, men deres kærlighed er dyrisk simpel og de de bruger alle knep for at opnå deres kærlighed, og de føler sig tomme uden, det er så naturligvis meningen at Ginko skal bryde cirklen og ikke ende som Yurika. Kureha forsøger at være konform og følge flokken, selv om den ofte har udstødt hende for at være anderledes, hun er dermed ikke ærlig over for sig selv, hvilket hun nok også ved da hun selv deltager i en udstødelses-ceremoni.

Episoden er også en spejling, hvor Ginko og Kureha gennemgår meget ens forløb.
Hvor Mitsuko repræsenterer Ginko selv og den naturlige sorte lilje repræsenterer rå beskudte dyriske seksuelle lyst (eller Id'et) inde i Ginko, der til sidst i episoden tager over.
Yurika må jo så ifølge min teori være Kureha selv. Med sin menneskeskabte(bjørneskabte!) papirlilje er kultur (og Overjeg'et). Det hele skal være rent og uskyldigt og passe ind i samfundets forventninger.

Stakkels Lulu, som elsker Ginko over alt på jorden, men opgivet enhver mulighed for få gengældt kærlighed (hun fravalgte jo "kys" til fordel for kærlighed i sin tid), fik vi ikke set meget til i denne uge efter hun afslørede Ginko. Hvad hendes rolle til slut er kan jeg stadig ikke sige. er hun Jeg'et der skal holde Ide'et og Overjeg't sammen?

Ja det blomsterbed var jo næsten nødt til at være et eller andet vigtigt.

Jo vi vidste jo godt at den var der. Men hvornår må vi slutningen på historien!

Nu skal man passe på med kun at følge sine lyster, det var jo sådan Lulu mistede sin bror.



Kun for at påpege det åbenlyse med ordet eksklusion

Jeg havde egentlig ikke behøves bruge dette billede, men jeg gjorde det alligevel.

Jeg tror nok det er hvad man kalder en Ikuhara scene.

Røde lysende øjne er altid skidt har billig scifi lært mig!

Hvis man går tilbage og tjekker klassen, så ser man flere og flere tomme pladser jo længere man kommer frem.
Nu er bjørne så det onde, som skal ekskluderes. Vælger hun mon at være en del af det konforme samfund, og ekskluderer Ginko? Jeg tror det ikke.

Ja der skal stjernen være. Ikke så meget at sige her.

 Bunden af billedet.


Hun har stadig ikke lært at kærlighed ikke er noget man bare kan tage og pakke fint væk. Men er nået man får fra andre.

Hvor det lykkedes for den rå lyst at overtage fra Ginko, så bliver Yurika jo stoppet.

Yurika har jo egentlig ikke så meget mere at bidrage med til historien efter denne episode. Og død er en god måde at afslutte af historien på.

Læg mærke til at Kureha faktisk er fuldt påklædt

Det var alligevel sødt at give hende den afslutning, havde jeg været Kureha havde jeg nok sparket lidt til hende i stedet for.

Vi ved jo at det er den fremtid som Yurika ønskede med Kurehas mor, så det er jo nok en god fremtid!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar