tirsdag den 27. maj 2014

Modern Magic Made Simple


Her til juni kommer den nye Tom Cruise film Edge of Tommorow i de danske biografer. Den film er baseret på en japansk bog ved navn All You Need Is Kill af forfatteren Hiroshi Sakurazaka. Det er en såkaldt light novel, som er en slags ungdomsbøger, og den har sin egen manga-serie i et mere voksent søsterblad til Shounen Jump.
Jeg tænkte at sådan en stor film måtte fejres på en eller anden måde og kiggede på hvad forfatteren ellers havde fået udgivet, og der så jeg at en af hans andre bøger havde fået sin egen anime-serie, den var dog ikke en brutal militær scifi som Tom Cruise filmen, men en gang fan service serie med unge magiske piger med milde yuri pairings, men nogle gange må man jo ofre sig for sine læseres skyld!

Modern Magic Made Simple udkom som anime i sommeren 2009 og består af 1 OVA og 12 episoder. Den foregår i en moderne verden hvor magi eksisterer, men magikere bruger gerne hjælp fra computere til trylleformularer, så det bliver en slags computerkode for dem, og derfor er episodetitlerne også gerne taget fra programmør-lingo med navne som for eksempel Hello World og Quick-and-dirty.

Hovedpersonen er den 15 årige pige Koyomi Morishita, der ud over at have det i anime så heldige træk at ligne en på 10, hverken er særlig klog eller atletisk. Efter at have set en meget gammel annonce for en magisk skole beslutter hun sig for at ansøge om at blive optaget. Uheldigvis har stedet ikke været magisk skole i flere generationer, men husets nuværende beboer Misa Anehara er sjovt nok en moderne magiker og programmør og hun tager Koyomi under sine vinger!
Koyomis eneste magiske talent virker dog til at være at lave alting til vaskebaljer, alligevel bliver hun midtpunktet i en stor magisk kamp der kan afgøre hele Jordens fremtid!

Efter at have set denne moderne fortolkning af magiske piger er jeg glad for at All You Need Is Kill er en helt anden genre for ellers ville jeg nok aldrig komme til at se Edge of Tommorow, da Modern Magic Made Simple er meget middelmådig. Så middelmådig at man skal kæmpe sig igennem alt den ligegyldighed inden man når til slut. Den er heller ikke ret let at skrive om på bloggen. Jeg kan jo ikke bare sige at den anime var ret meh, selv om det egentlig er det jeg gør. Havde det så i det mindste bare været en dårlig anime, der kan man altid finde noget at skrive om, men her er det er bedste jeg kan sige nok at du sikkert glemmer at se videre på den dagen efter og det gør nok heller ikke så meget. Der er nogle gode ideer i denne anime, men de bliver bare ikke udført så jeg kan ikke rigtigt finde en god grund at man skulle se denne serie her. Hvis nu det havde været en svag sæson så kunne det være man kunne havde fulgt med dengang den kom, men her bagefter hvor den ikke er ny mere så kan man altid finde noget bedre at se.

Som i nok har opdaget skriver jeg ikke så meget for tiden men jeg har gang i 15 ting lige nu, og der cykling på tv, og det bliver naturligvist efterfulgt af fodbold og så cykling igen! men der skal nok stadig komme mindst et indlæg hvert 14. dag alligevel.
Til de folk der ikke læser min Twitter hvilket jo nok er jer alle som den kan læses ovre i højre side af bloggen er indlægget om sexisme i anime faktisk blevet det mest læste indlæg på bloggen hvilket jeg er ret stolt af for den tog lang tid at skrive.
Næste anime jeg kommer til at skrive om bliver nok Captain Tsubasa i forbindelse med VM i Brasilien og derefter bliver det nok sommerguiden hvor jeg skriver om de over 40 nye anime der kommer på japansk tv der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar