tirsdag den 20. august 2013

Velkomst

Velkommen til elmAnime.

Navnet kommer af lyden når man siger starten af L.Mathiasen og ordet anime, hvilket jo bliver det primære emne på bloggen (så hvis jeg engang laver en manga side kommer den til at hedde elMAnga).

Bloggen er primært lavet for at have et hjem til mit projekt med at gennemgå mange store og vigtige monumentale anime-titler siden Astro Boy i 1963 transformerede den japanske tegnefilmsindustri til det anime vi kender i dag.
Selv om fokus er på de store kendte klassiske titler kommer jeg også til at både skrive om nye anime-serier og film, samt mere ukendte og obskure titler:

De nye titler kommer jo med en ny sæson hver 3. måned, og jeg ser dem som de kommer ud hver uge, så det giver mulighed for at lave en sæsonguide til folk inden sæsonen starter, komme med første indtryk af de serier jeg selv følger med i et par uger inde i sæsonen og skrive indlæg om nogle af dem jeg så til ende.

De mere ukendte titler kommer jeg ikke til at skrive så meget om i første omgang, da de klassiske titler og de nye serier holder mig travlt beskæftiget, men nogle har man jo bare behov for at se en mærkelig OVA fra 1990'ernne!

Har du spørgsmål, kommentarer, forslag eller andet så tøv ikke med at skrive på bloggen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar