onsdag den 18. marts 2015

Yuri Kuma Arashi, episode 10 The Door to Friendship


I USA kan man nu streame første episode af denne anime på engelsk hos Funimation, til de folk der nu foretrækker det. Twittersfæren siger dubben er ok, og jeg vælger at tro dem, for jeg har ikke så meget forstand på engelske dubs.

Referat


Kureha får endelig læst slutningen på sin mors historie, og ser at den slutter med at de kysser hinanden. Lulu ankommer til Kurehas hus med Ginkos halskæde. Halskæden er jo også nøglen til skrinet med billedet af Kureha og hendes mor, og det viser sig at resten af billedet gemmer på Ginko!
The invisible storm er på sporet af Lulu, og pigerne flygter. Under flugten fortæller Lulu hvorfor hun tror at Kureha ikke kan huske Ginko, hvilket gør at Lulu ikke kan leve som pige længere. Kureha hjælper derfor Lulu til sikkerhed i sit eget land bag døren i blomsterbedet, hvorefter Kureha selv bliver fanget af the invisible storm

Mine Tanker

Fokus i denne uge var mest at afslutte Lulus historie, selv om jeg godt kan se hende vende tilbage i de sidste minutter af serien. Vi lærte ikke meget nyt denne uge, bortset fra cyborg-bjørne der kan bruges som masse-ødelæggelsesvåben, og den vil jeg helst ikke forsøge at fortolke lige nu. Vi nærmer os slutningen, så tænker jeg at 12 episoder slet ikke er nok til en Ikuhara-anime, men heldigt for undertegnede blogger, for skulle jeg blive ved med at skrive om den ville jeg gå rundt på gaden og sige gaogao!

Nu vil folk fra vesten straks tænke nazister eller noget i den retning, hvilken såmænd ville give mening i sammenhængen, men i manga og anime ser man gerne armbind på medlemmer af elevrådet og medhjælpere når de for eksempel skal sørge for at folk er korrekt påklædt og følger reglerne. Så hvis du vil have folk til at tænke at du er en autoritet i Japan, så på med et armbind! Eller også tror de bare du er en dårlig Haruhi Suzumiya cosplayer.

 Lulu har heldigvis ingen bjørne set!

 Nu ville det være let at påstå at dette er en kommentar til den kulturkamp vi ser i det japanske samfund for tiden med stigende militarisering, jeg har bare ikke rigtigt noget at have det i.

Stakkels Konomi

Hvis nu Judgemen skulle være i tvivl!

Ja den slutning havde ingen af os regnet med!

Månepigen vender jo på hovedet!

Kureha elsker Sumika, Ginko elsker Kureha, Lulu elsker Ginko. Ja der skal jo næsten komme noget jalousi her og der. Jeg synes stadig at Lulu er den mest spændende af personerne i serien egentlig.

Selv Kureha kunne regne den ud!

Alt det her er jo ikke overraskende for os, fortæl os hvorfor Ginko måtte give afkald på kærligheden og tage tilbage i stedet!

Hvad i al verden er det for en skole?

Titlen på den kedeligste gangstarap sang nogensinde!



En sort lilje!

Men hvem var så den bjørn?

Se hun tænker ven!

Den stemme, er det Sumika? Er Sumika Kumaria?



Lidt en bitter farvel for de 2, men det kunne nok ikke være anderledes lige nu, men jeg regner med at vi ser Lulu til sidst hvor de rigtigt kan være venner uden at frygte samfundet.

Så er er vi ved at nærme os seriens slutning.

Hvis vi skulle have glemt det!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar